Brand in appartement: gezin kan zich redden dankzij rookmelder

Print

Video: BFM

Turnhout -

In de Stationsstraat in Turnhout brak donderdagavond rond middernacht brand uit in een appartement op de tweede verdieping. De bewoners konden zichzelf tijdig in veiligheid brengen, maar de keuken van de flat brandde helemaal uit.

De bewoner van het appartement in de Stationsstraat werd rond middernacht gewekt toen zijn rookmelder alarm sloeg. Hij ontdekte dat er brand ontstaan was in de keuken van de flat, maar was genoeg bij zinnen om de keukendeur te sluiten.

De man wekte zijn vrouw en kind en samen verlieten ze de woonst. Ook het merendeel van de buren in het gebouw liepen naar buiten.

Omdat de brand opgesloten bleef in de keuken, had de brandweer het vuur snel onder controle. Die kon niet verhinderen dat de ruimte helemaal uitbrandde. In de rest van de flat is er lichte rookschade.

Het getroffen gezin moest elders de nacht doorbrengen, maar de andere flatbewoners konden na een goed uur naar hun appartementen terugkeren.

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio