Chanel brengt nieuw parfum op de markt

Beauty

Chanel brengt nieuw parfum op de markt

Print

Het Franse modehuis Chanel heeft een nieuw parfum ontwikkeld. Het kreeg de naam ‘1957’ mee en bundelt volgens het label ‘de rol van New York in Coco’s leven’ in een flacon.

Het geurtje is het zeventiende in de duurdere ‘Les Exclusifs’-collectie van Chanel. Met een jaartal als naam, knipoogt het modehuis naar een belangrijk moment voor Garbielle ‘Coco’ Chanel: dat waarop ze de prestigieuze modeprijs van Neiman Marcus in ontvangst mocht nemen in the big apple.

Huisparfumier Olivier Polge, die voor zijn carrière bij het modehuis in New York werkte, kreeg de opdracht om een vleugje New York, de sfeer van 1957 en een ode aan de nieuwe winkel op 15 East 57th Street te bundelen. Dat resulteerde in een muskusachtig geurtje omdat muskus voor Amerikanen gelijk staat aan cleanliness.

In totaal komen acht witte soorten muskus tot uiting in het parfum. Ook een vanille-honingakkoord en zowel een kruidige als houtige toets komen aan bod. ‘1957’ is het derde parfum onder het bewind van Polge en is verkrijgbaar in (online) Chanel-boetieks. De exclusieve lijn start vanaf 175 euro.

NIET TE MISSEN