Oververhitte schoorsteen veroorzaakt brand

Themabeeld. Foto: rr

Oververhitte schoorsteen veroorzaakt brand

Print
Heist-op-den-Berg -

De brandweer rukte omstreeks middernacht uit naar een woning aan de Bruggeneindse Heibaan in Heist-op-den-Berg. Door de hitte van de schoorsteen had de houten omlijsting van de schoorsteen in de woonkamer vuur gevat. De brandweer was het vuur snel meester.

“Maar we hebben toch wat werk gehad om te controleren of er nergens geen smeulbrandjes meer waren. Door de hitte had de bekasting van de schoorsteen beneden vuur gevat, maar ook op de zolder was dat het geval”, zegt brandweerkapitein Gert Vanleeuw van hulpverleningszone Rivierenland. “De eigenlijke brandschade is uiteindelijk vrij beperkt gebleven. Maar in de woning hing wel rook. Een bewoonster werd naar het ziekenhuis overgebracht omdat ze vrij lang in de rook had gestaan. Na onze interventie ging ook de mannelijk bewoner voor een check-up naar het ziekenhuis.”

Geen van de bewoners was er ernstig aan toe.

.

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio