Woning is onbewoonbaar na keukenbrand

Foto: KVRO

Woning is onbewoonbaar na keukenbrand

Print
Heist-op-den-Berg -

In een woning in de Schaliehoevestraat in Heist-Goor (Heist-op-den-Berg) brak woensdagavond omstreeks 20.20u brand uit. Er vielen geen slachtoffers, het pand is wel onbewoonbaar.

Toen de brandweer arriveerde, sloegen de vlammen al door het dak. “Bij de oproep was meteen duidelijk dat de drie bewoners veilig buiten waren geraakt”, zegt officier Tim Jacobs. “In een kamer achteraan zaten nog enkele dieren. Er was daar wat rookontwikkeling, maar ook zij bleven ongedeerd.”

De brand ontstond in de keuken in de achterbouw van de woning, waarschijnlijk door een technisch defect aan de dampkap. “De vlammen sloegen over op de bovengelegen kamer, waardoor een stuk van het dak mee in brand kwam te staan”, vult Jacobs aan. “Het vuur was vrij snel onder controle, maar de woning is wel onbewoonbaar.”

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio