Keten met goedkope schoenen neemt influencers beet in valse luxewinkel

Foto: Instagram Payless

Mode

Meer dan 500 euro voor een paar

Keten met goedkope schoenen neemt influencers beet in valse luxewinkel

Print

“Ze zijn elegant en gesofisticeerd.” “Je merkt dat het kwaliteit is.” De fashionista’s en Instagrammers telden vlotjes 600 dollar (525 euro) neer voor een paar schoenen tijdens de opening van Palessi, een nieuwe luxueuze schoenenwinkel in de Amerikaanse stad Los Angeles. Nu blijken ze in de luren gelegd: ze kochten eigenlijk goedkope Payless-schoenen van amper 20 dollar.

Terwijl ze in hun chicste kleren van hun glas champagne nipten op het openingsfeestje, spraken de uitgenodigde influencers lovende woorden over het nieuwe luxelabel Palessi. “Ik vind het zo klassevol.” Verschillenden onder hen kochten meteen een paar schoenen, voor prijzen van 200, 400 of zelfs 600 dollar.

Maar waarom zou je zo veel betalen als het ook goedkoper kan? Dat is de boodschap van schoenenketen Payless, die in een video op Instagram onthult dat ze de influencers beetnam als reclamestunt “om te bewijzen dat schoenen tegelijk trendy en goedkoop kunnen zijn”.

Opdat de bloggers, vloggers en modellen geen onraad zouden ruiken, werden de schoenen niet alleen uitgestald in een voormalige Armani-winkel met een Palessi-label, maar werden ook een website en Instagram-pagina voor het “nieuwe merk” opgezet.

Zowat tachtig hippe vrouwen en mannen kwamen op de uitnodiging voor de feestelijke opening af en spendeerden samen 3.000 dollar tijdens twee exclusieve opendeurdagen.

De arme, gefopte influencers kregen intussen hun geld terug én mogen de schoenen houden.

 

 

NIET TE MISSEN