Modemerk spot met Victoria's Secret: "Wij zijn allemaal Angels"

Foto: *

Beauty

Modemerk spot met Victoria's Secret: "Wij zijn allemaal Angels"

Print
Een modeshow, een reclamecampagne en een doeltreffende slogan. Met deze wapens trekt het Britse modemerk Simply Be ten strijde tegen het surrealistische ideaalbeeld van het vrouwenlichaam en het gebrek aan diversiteit in de modewereld. Zo is hun recente campagne overduidelijk een regelrechte aanklacht aan het adres van Victoria's Secret.

Het Britse modemerk Simply Be richt in zijn meest recente reclamecampagne volop zijn pijlen op Victoria's Secret. Vooraleer de meest bekende lingerieshow van het jaar plaatsvond, organiseerde het modemerk samen met model Robin Lawley een reclamecampagne om te pleiten voor meer diversiteit in de modewereld. De modeshow die daaraan vastgekoppeld werd, kreeg de toepasselijke naam ‘We’re All Angels’.

'Met onze show willen we alle vrouwen eren," benadrukte Ann Steer, CCO van het moederbedrijf van Simply Be. "We willen van het idee af dat we door ons lichaam gedefinieerd worden." Niet enkel de naam van de show refereerde overduidelijk naar het lingeriemerk. De modellen kregen daarnaast allemaal de typerende engelenvleugels aangetrokken tijdens de show en de daarbijhorende promotiecampagne.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

In case you missed our Angels... here they are in full force ?? #morethanourbodies

A post shared by Simply Be (@simplybeuk) on

Het Britse modemerk kon voor de reclamecampagne met de hashtag #wearenotourbodies ook rekenen op de steun van heel wat bekende gezichten. Zo liep model Robin Lawley zij aan zij met Ashley James, Felicity Hayward en Hayley Hasselhoff. De dochter van David Hasselhoff bedankte het merk daarvoor op Instagram: "Bedankt Simply Be voor alweer een fantastische show. Het bewijs dat inclusiviteit van groot belang is. Zelfvertrouwen komt van binnenuit."

NIET TE MISSEN