Als abonnee kan je dit plusartikel lezen

CD&V eist 100.000 euro van Antwerpenaar die voor 14.000 Indiase volgers op Facebook zorgde: “Imagoschade”

Gert Van Mol bedacht gepersonaliseerde advertenties voor CD&V, die voor volgers in India zorgden. Foto: Jan Van der Perre

CD&V eist 100.000 euro van Antwerpenaar die voor 14.000 Indiase volgers op Facebook zorgde: “Imagoschade”

Het geheime wapen, zo omschreven ze Gert Van Mol (52) binnen CD&V toen hij in oktober 2017 discreet de rangen kwam versterken. De missie van de digitale strateeg: de enorme achterstand van CD&V in sociale media helpen dichtrijden. Dat lukte, maar met 14.000 nieuwe Indiase volgers op Facebook kwamen ook de lastige vragen. Van Mol mocht opkrassen wegens “imagoschade”. Nu eist CD&V ook 100.000 euro van de Antwerpenaar, zo bleek gisteren op de rechtbankzitting.

Midden oktober 2017 had communicatiespecialist uit Schilde Gert Van Mol, gewezen reporter van The Wall Street Journal, in enkele minuten een “agressieve” virtuele communicatiestrategie uit de doeken gedaan ...

Meest gelezen GVA+

Sportartikels voor abonnees