© Gregory Van Gansen

Sofie (23) moet Wijnegem Shopping Center trending maken

Sofie Van Hooydonk (23) kan niet wachten om aan de ‘ideale vakantiejob’ te beginnen. Uit meer dan 200 inzendingen werd zij gekozen om de virtuele ambassadrice te worden van het Wijnegem Shopping Center.

jan auman

De studente uit Schilde werd op basis van een filmpje gekozen uit 238 kandidaten. In het kader van de ‘ideale vakantiejob’ moet ze deze zomer tot virtueel ambassadrice van het winkelcentrum uitgroeien. Daarvoor krijg ze een maandloon, maar ook een budget van 1.500 euro dat ze in de 250 winkels mag spenderen.

Sofie kan niet wachten om vanaf 3 juli op pad te gaan. “Natuurlijk neem ik mijn smartphone, fototoestel en camera steeds mee. Ik zal mijn winkelervaringen delen via alle socialemediakanalen van het Shopping Center en ook de evenementen aankondigen.”

Hoe sterk de cijfers van het Wijnegem Shopping Center over het algemeen ook zijn, op het vlak van sociale media is de gigant voorlopig maar een kneusje. Haar Instagrampagina telt slechts 3690 volgers. Sofie, die al jaren blogt en vlogt, heeft bijna 21.000 fans op Instagram. “Hoe ik dat voor elkaar krijg? Gewoon spontaan en eerlijk zijn. Het wordt zeker een hele uitdaging om het aantal volgers voor het Shopping Center op te krikken tot mijn niveau, maar ik ga ervoor.”