Laat die vluchters maar komen: Roompot blijft twee jaar langer in het wielerpeloton

Foto: Photo News

Laat die vluchters maar komen: Roompot blijft twee jaar langer in het wielerpeloton

Print

Sponsor Roompot Vakanties zal ook de komende twee jaar optreden als hoofdsponsor van de gelijknamige procontinentale wielerploeg. Dat maakte het Nederlandse team bekend op haar website. Er is een overeenkomst tot 1 januari 2021, met een optie voor nog eens twee jaar extra.

Ook de afgelopen vier jaar trad Roompot Vakanties al op als hoofdsponsor van de Nederlandse wielerploeg. Het team, dat enkel uit Nederlanders bestaat, gaf aan verheugd te zijn met de verlenging van het sponsorcontract.

Michael Zijlaard, in 2014 nog een van de initiatiefnemers en van de start de teammanager van de ploeg, was duidelijk. “Wij zijn natuurlijk bijzonder verheugd met het vertrouwen dat Roompot Vakanties heeft gegeven in de toekomst van onze wielerploeg. We kunnen als organisatie nu de volgende stap zetten in onze groeiplannen en ambities.”

Eenzelfde geluid viel te horen bij Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties. “Met deze verlenging willen wij het signaal afgeven dat wij erg blij zijn met deze samenwerking, die wij dan ook graag in ieder geval nog de komende 2,5 jaar voortzetten. We zijn een ambitieus bedrijf en zijn blij met deze verlenging van samenwerking de ambities van het team verder uit te kunnen rollen.”

Roompot kon dit seizoen nog geen enkele overwinning bijschrijven maar liet zich in de voorbije klassiekers steevast opmerken door hun aanvalslust met haast élke keer één of meerdere mannetjes actief in de vroege vlucht. De voorbije jaren liepen zeges van Pieter Weening (eindklassement Ronde van Noorwegen en een rit in de Ronde van Zwitserland), Maurits Lammertink (eindklassement Ronde van Luxemburg) en Taco van der Hoorn (Schaal Sels) in de kijker.

LEES OOK: Goed nieuws voor Sagan en het wielrennen: hoofdsponsor blijft twee jaar langer in het peloton

MEEST RECENT