© Google Street View

Gezin van vijf afgevoerd nadat zoon flauwvalt door CO-vergiftiging

Een gezin van vijf is dinsdagnacht afgevoerd naar het ziekenhuis nadat er zich in hun woning, op de VIIde-Olympiadelaan op het Kiel, een te hoge concentratie aan CO had gevormd. Een kapotte boiler in de badkamer ligt allicht aan de oorzaak. De oudste zoon verloor even het bewustzijn.

dvd

De politie, de brandweer en de medische diensten werden dinsdagnacht iets na middernacht naar de VIIde-Olympiadelaan gestuurd omdat de oudste zoon (17) van een gezin van vijf onwel was geworden tijdens het douchen. Het was de moeder die de hulpdiensten verwittigde, omdat ze maar geen reactie kreeg.

De brandweer kwam ter plaatse en mat hoge CO-waarden in de woning.

De jongeman verloor even het bewustzijn. “Uit voorzorg werden ook de andere vier gezinsleden, onder wie twee kinderen van 7 en 13, naar het ziekenhuis gevoerd”, zegt woordvoerder Willem Migom van de Antwerpse politie. “De oudste zoon moest een tijdlang in de zuurstofkamer verblijven. De andere vier gezinsleden kregen zuurstof toegediend.”

Tijdens de werkzaamheden van de hulpdiensten werd de straat even afgesloten richting Boomsesteenweg. De brandweer verluchtte de woning. De bewuste boiler mag en kan niet meer worden gebruikt zolang er geen onderhoud en een technische keuring heeft plaatsgevonden.

DOEN! in Antwerpen

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio