Gewicht verliezen? Deze fitnesstrainsters vertellen hoe je dat doet

Foto: *

Fit & Gezond

Gewicht verliezen? Deze fitnesstrainsters vertellen hoe je dat doet

Print
De Australische fitnesstrainsters Stephanie Claire Smith en Laura Henshaw deelden via hun sociale media hun vijf favoriete tips om efficiënt en langdurig gewicht te verliezen. Zo bevelen ze het gebruik van gewichten aan tijdens het sporten en leggen ze sterk de nadruk op een gezond eetpatroon op basis van verse voedingsmiddelen.

Gewicht verliezen zonder je toevlucht te zoeken tot crashdiëten of ongezonde leefgewoontes is niet altijd eenvoudig. Daarom deelden twee gerenommeerde Australische fitnesstrainsters hun favoriete tips om op efficiënte manier vet te verbranden.

1. Maak gebruik van gewichten

De dames zijn fervente voorstanders van trainen met gewichten, omdat dit er tijdens je workoutsessies voor zorgt dat je meer vet verbrandt. "Sterktetrainingen bevorderen niet enkel je spiermassa, ze verbeteren ook je metabolisme, tot zelfs vierentwintig uur na het sporten," benadrukken Stephanie Claire Smith en Laura Henshaw. "Heb je geen gewichten bij de hand, leg dan je lichaam zelf als gewicht in de schaal. Een plankhouding aannemen of squats uitvoeren zijn hiervoor ideaal."

2. Zeg NEE tegen vetvrije producten

Het duo raadt je aan om vetvrije producten links te laten liggen en te kiezen voor gezonde voeding. Volgens hen vervangen veel producenten de vetten uit producten door suiker en chemicaliën om het smaakverlies dat door het gebrek aan vetten ontstaat te compenseren. Daarnaast zal het gebrek aan vet ervoor zorgen dat je je niet voldaan voelt na de maaltijd en vergroot hierdoor het risico dat je tussendoor ongezonde snacks zal eten.

3. Beteugel je zoete verlangens

De zin in een heerlijke snack bedwingen lukt niet altijd, maar volgens het dynamische duo kan je je het zelf wel ietsje gemakkelijker maken. "Zorg ervoor dat je veel drinkt en gehydrateerd blijft", vertellen de dames. "Dehydratatie stimuleert immers de eetlust. Ook een goede nachtrust is essentieel. Hoe vermoeider je bent, hoe hongeriger je wordt."

 

It’s a hot one today guys, stay hydrated! ??

Een bericht gedeeld door Steph Smith (@stephclairesmith) op

4. Tel geen calorieën

Stop met het tellen van calorieën en tel in plaats daarvan voedingsstoffen. "Dit klinkt misschien tegenstrijdig met wat je altijd al gehoord en geleerd hebt, maar het tellen van voedingsstoffen is veel waardevoller dan het tellen van calorieën. Als je vers fruit, groenten, mager vlees en andere voedzame producten eet, voel je je langer voldaan en blijft je glucoseniveau stabiel", aldus Stephanie Claire Smith en Laura Henshaw.

5. Eet altijd vers

Hoewel de fitnesstrainsters niet willen dat je voortdurend obsessief met je voeding bezig bent, willen ze wel benadrukken dat je niet elke dag voeding zoals pasta, brood of ijs mag eten. Zo bevelen ze iedereen aan om meer verse voeding te eten. Zelf eten ze 80% van de dag verse, gezonde voeding en trakteren ze zichzelf voor de overige 20% al eens op iets lekkers.

NIET TE MISSEN