David Beckham lanceert beautylijn voor mannen

Beauty

David Beckham lanceert beautylijn voor mannen

Print
Ex-voetballer David Beckham is dag in dag uit bezig met zijn uiterlijk. Het spreekt voor zich dat schoonheidsproducten voor hem een evidentie zijn. Nu wil de 42-jarige ster zijn geheimen delen met andere heren in de vorm van een eigen beautylijn. Dat meldt modesite Women’s Wear Daily.

Het Beckham-imperium is zopas een beetje groter geworden: David Beckham gaat onder de noemer ‘House 99’ beauty- en groomingproducten voor heren ontwerpen in samenwerking met het Franse cosmeticamerk L’Oréal.

Die naam is niet toevallig gekozen. ‘House 99’ refereert naar 1999, het geboortejaar van zijn oudste zoon Brooklyn. Maar er schuilt meer symboliek achter de naam. “Ik stond op trouwen en won drie bekers met Manchester United”, klinkt het. Volgens David heeft vrouwlief Victoria, die sinds februari vorig jaar verbonden is aan merk Estée Lauder, trouwens een belangrijke rol gespeeld in het ontwikkelingsproces van de beautylijn.

De collectie wordt exclusief gelanceerd in het Britse luxewarenhuis Harvey Nichols. Vanaf 1 maart is ze verkrijgbaar is in negentien andere landen. Wat mogen we verwachten? Het gamma zal onder meer een hydraterende crème bevatten met een zonnefilter factor 30. Dat product is volgens Beckham ontwikkeld opdat tatoeages hun kleur langer zouden behouden. Verder is er ook plaats voor een gezichtsscrub, shampoo, conditioners, scheerschuim en een haar- en baardbalsem.

NIET TE MISSEN