Deze drie Antwerpse apps krijgen fikse financiële injectie van de stad

Print
Antwerpen -

De ontwikkelwedstrijd ‘Apps from Antwerp’ kent zijn winnaars. Uit 17 ingediende voorstellen en na bijna zesduizend deelnemers die hun stem uitbrachten komt de app Seesr als winnaar uit de bus. BlueBear en ROOKU vervolledigen het podium. De stad Antwerpen zal de ontwikkelaars van de drie apps ondersteunen in het uitwerken van hun app.

Voor de tweede editie ging in maart de selectie van de ingediende voorstellen van start. Eind mei werden er 17 apps weerhouden. Tussen 16 en 30 juni konden geïnteresseerden op hun favoriete app stemmen. Met in totaal zesduizend stemmen werden er ongeveer duizend meer stemmen dan vorig jaar geregistreerd.

‘Seesr’ kroont zich tot winnaar met bijna 25 procent van het totaal aantal stemmen. De app zorgt ervoor dat koppels op een snelle en eenvoudige manier de ideale date kunnen vinden. Enkele parameters op basis van de gekozen interesses en het type uitstap bepalen het overzicht van de voorgestelde activiteiten. Sommige uitstapjes kunnen al meteen rechtstreeks geboekt en betaald worden. De ontwikkelaars worden door de stad Antwerpen beloond met een geldsom van 20.000 euro en een extern bedrijf zal hen helpen met hun PR-aanpak.

Deze drie Antwerpse apps krijgen fikse financiële injectie van de stad
Foto: Facebook Seesr

In het kielzog van de winnaar heeft ‘BlueBear’ zich geparkeerd met bijna 20 procent van de stemmen. De app dient als online marktplaats voor sport- en vrijetijdsactiviteiten waar aanbieders hun activiteiten kunnen promoten die worden opgelijst in een handig overzicht waar gebruikers tot onmiddellijke reservatie kunnen overgaan. De breinen achter deze app krijgen een geldsom van 15.000 euro en extra ondersteuning op het vlak van communicatie.

Deze drie Antwerpse apps krijgen fikse financiële injectie van de stad
Foto: Facebook BlueBear

‘ROOKU’ sluit als derde het hoofdpodium af. Het sms-platform verbetert de communicatie tussen scholen en ouders. De ontwikkelaars krijgen 10.000 euro en extra inhoudelijk advies op het vlak van onderwijsnoden.

Adviesverlening

De drie ontwikkelaars krijgen tot 31 oktober de tijd voor de realisatie van hun app. Indien de nummers vier tot acht hun app blijven ontwikkelen, kunnen zij ook beroep doen op bedrijven die hen advies verlenen op het vlak van marketing, wetgeving of logistiek.

Bekijk hieronder de volledige top 8:

1.‘Seesr’

2.‘BlueBear’

3.‘ROOKU’

4.‘De Gelukszaaiers’: als gebruiker verzin je hoe je iemand gelukkig kan maken, en geef je op een kaart aan waar en wanneer dat kan gebeuren.

5.‘Ziro’: Ziro wil restaurants helpen om hun resterende maaltijden aan te bieden aan een verminderde prijs.

6.‘A Clean City’ is een app die informatie bundelt over recycleren en afvalbeheer. Zo laat hij de dichtstbijzijnde publieke vuilnisbakken en glascontainers in Antwerpen zien.

7.‘Het Station’ van de Boekenkaravaan koppelt voorlezers snel en op maat aan aanvragers.

8.‘IZI’ vereenvoudigt dagelijkse routines waardoor gebruikers van deze app veel tijd besparen. Wie zijn smartphone tegen een IZI-aanraakpunt (= IZI-tag) houdt, laadt een persoonlijk profiel met alle gekozen functionaliteiten binnen handbereik.

Nu in het nieuws