Burger King zet reclamecampagne met koning Filip stop

Foto: AP

Burger King zet reclamecampagne met koning Filip stop

Print
Brussel -

Burger King heeft een punt gezet achter de controversiële reclamecampagne waarin de fastfoodketen de Belgen vroeg te kiezen tussen koning Filip of de Whopper. Die burger is het handelsmerk van de keten die deze maand een eerste restaurant opent in Antwerpen.

“Resultaat van de stemming : 51% voor de Koning der Belgen. Eigenlijk was het toch niet zo leuk, dat spel. We treden af”, klinkt het op de Facebookpagina van Burger King België.

Normaliter kon het publiek tot 19 juni op een aparte website een stem uitbrengen. Maar de reclamecampagne zette kwaad bloed op bij het paleis, zo bleek afgelopen weekend. Het paleis herinnerde er bijvoorbeeld aan dat het gebruik van de afbeelding van de vorst gereglementeerd is, er geen aanvraag was en in dit geval ook geen toestemming gegeven zou worden, omdat Burger King de afbeelding van de koning gebruikt voor strikt commerciële doeleinden. beide partijen gingen nadien in overleg.

Doel bereikt, lijkt het wel voor Burger King, omdat de campagne de aandacht van het publiek moest trekken. “Er is geen plaats voor twee kings in België”, heet dat op de website van de reclamecampagne.

In juni gaat in Antwerpen de eerste Belgische Burger King open en nadien volgen andere vestigingen. Het Amerikaanse merk is in België in handen van Burger Brands Belgium, het bedrijf dat eveneens eigenaar is van het vorig jaar verkochte Quick. Beide fastfoodketens blijven naast elkaar bestaan.

(belga)

.

Nu in het nieuws