© Archiefbeeld PH

Acht op de tien tevreden over Huis van de Mechelaar

Acht op de tien inwoners zijn tevreden over de werking van het Huis van de Mechelaar. Dat blijkt uit een onderzoek naar klanttevredenheid dat de stad zelf heeft uitgevoerd.

Sven Van Haezendonck

Het administratief centrum van de stad werkt al sinds maart 2015 op afspraak. Mechelen was daarmee een van de pioniers. Jaarlijks komen er 105.000 mensen over de vloer.

“We bekijken hoe we de service naar de burger toe nog verder kunnen optimaliseren. Daartoe werken wij een actieplan uit, want voor de uitstraling van de stad is het van primordiaal belang dat de dienstverlening er vlot verloopt”, zegt schepen van Burgerzaken Marc Hendrickx (N-VA).

Uit een onderzoek dat de stad sinds januari voert, blijkt dat de vernieuwde aanpak aanslaat bij de bevolking. Gemiddeld is acht op de tien inwoners tevreden. Twee op de drie mensen komen vandaag in het Huis van de Mechelaar op afspraak. Meer dan 50 procent bij de dienst bevolking.

Mogelijk ruimere openingsuren

“De meeste burgers (82%) zeggen tevreden te zijn over de openingsuren. 78 % van de Mechelaars vindt de aangeboden afspraakmogelijkheden voldoende en 89 % apprecieert de manier waarop zijn of haar vraag wordt behandeld”, vertelt de eerste schepen.

Om nog beter te doen, wordt de telefooncentrale 0800-20 800 verder geprofessionaliseerd en wordt er nog geschaafd aan de klantvriendelijkheid. “Mogelijk sturen we ook de openingsuren bij en beogen we uitbreiding van de afspraakmogelijkheden, afgestemd op de noden van de mensen”, zegt Hendrickx nog.

Meer nieuws uit regio Mechelen

DOEN! in Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio