© AP

Leegloop bij DKNY na verkoop modehuis

Zowel creatief directeuren Maxwell Osborne en Dao-Yi Chow als CEO Caroline Brown stappen op bij DKNY. Dat heeft het Amerikaanse modemerk zelf bevestigd.

lla

De ontslagen komen er net nadat bekendgeraakte dat het Amerikaanse productie- en licentiebedrijf G-III Apparel Group het modemerk DKNY, dat behoorde tot de LVMH-modegroep, had gekocht voor 612 miljoen euro. Het merk, dat in 1989 in het leven geroepen werd als betaalbaar alternatief voor hoofdlijn Donna Karan, gaat volgens diverse Amerikaanse media een ware transformatie ondergaan nu het in handen is van G-III Apparel Group.

“DKNY heeft heel wat potentieel”, zegt G-III voorzitter en CEO Morris Goldfarb. “Het merk kan zelfs 1 miljard dollar per jaar aan omzet genereren. Als we nauw samenwerken met onze partners en ons uitgebreid netwerk inschakelen, zijn we in staat om een interessant en compleet aanbod te presenteren waarmee we de eer van Donna Karan opnieuw herstellen.”

Maar die aanpak en filosofie werd niet door iedereen gesmaakt. De nieuwe koers van DKNY was voor Brown, Chow en Osborne genoeg om op te stappen. Begin 2016 zullen Osborne en Chow zich opnieuw concentreren op hun eigen kledingmerk ‘Public School’. Wat de toekomstplannen van Caroline Brown zijn, is nog niet bekend. De ambitieuze en alom gerespecteerde modegoeroe werd door LVMH benoemd als CEO van DKNY nadat ze eerst voorzitter was van modehuis Carolina Herrera.

MEER OVER Mode & Beauty