Mechelaar (38) wil met Cubzz-koffie kinderen veel kansen geven

Foto: Leo De NIjn

Mechelaar (38) wil met Cubzz-koffie kinderen veel kansen geven

Print
Mechelen / Hombeek -

Mechelaar Wouter Cauwenbergh wil met zijn Cubzz-koffie kinderen, die het minder goed hebben, financieel helpen. De Hombeekse warme bakker Mark Deckers kreeg de primeur om de eerste pakjes aan de man te brengen.

“Cubzz-koffie is héél lekkere koffie die in drie varianten (dessert, mokka en espresso) zorgvuldig is geproduceerd door koffiebranderij Java uit Rotselaar. Het is aan ons om de consument te overtuigen om te kiezen voor het kwalitatieve alternatief met als missie kinderen te helpen. We hebben ook maar één principe : alle winst die Cubzz maakt door de koffieverkoop moet ons helpen om organisaties als SOS kinderdorpen veel meer slagkracht te geven.”, zegt initiatiefnemer Wouter Cauwenbergh, die de merknaam zelf uit de grond heeft gestampt.

Medio 2015 lanceerde Wouter de Cubzz Soya-chocomelk. Nu gooit de Mechelaar de koffie op de markt. “25 tot 50 cent per pakje gaat naar een project van SOS-kinderdorpen. Belangrijk is dat de verkopers van mijn merknaam achter het verhaal van Cubzz staan, anders doen we het niet. Dankzij de samenwerking met Carrefour zal de koffie in meer dan 500 vestigingen te koop zijn in heel het land. Maar ik richt mij ook naar plaatselijke bakkers en horecazaken. Mark Dekkers, de bakker in Hombeek, krijgt de primeurverkoop omdat ik hier klant aan huis ben”, vertelt Cauwenbergh.

Voor Wouter Cauwenberg stopt het hier niet. “Mijn volgend product zouden wel eens koekjes kunnen zijn. Al zijn fruit en groenten voor kindjes ook niet uitgesloten.”

 

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio