Celebs

Zo blijven topmodellen fit voor London Fashion Week

Print
Tijdens de Londense Fashion Week laten alle topmodellen zich opnieuw van hun beste kant zien. Hoe zij zich klaarstoomden voor dit grootse evenement verklapten ze aan de Britse krant Daily Mail. Experten analyseerden vervolgens hoe deze tips ook in jouw voordeel kunnen werken.

Miranda Kerr (33) draait al een tijdje mee in de mallemolen van de modeindustrie en wordt terecht één van de mooiste vrouwen ter wereld genoemd. Om zichzelf in optimale conditie te houden, zweert ze bij een dagelijkse mix van probiotica, yoga, wandelen en een strikt trainingsschema met gewichten. Nutritioniste Cassandra Barns bevestigt dat het gebruik van probiotica positieve effecten op je gezondheid met zich meebrengt en zelfs bijdraagt tot een gezondere huid. "De werking van de darmen beïnvloedt de staat van je huid", verklaart Cassandra Barns. "Studies hebben in het verleden al uitgewezen dat probiotica acne, eczeem en huidveroudering helpt tegen te gaan."

Kendall Jenner (20) is één van de meest gevraagde modellen van het moment, maar dat heeft ze niet enkel te danken aan goede genen. Het model houdt zich aan een strikt dieet en drinkt liters detox thee om haar huid gaaf en haar buik plat te houden. "Ik start elke dag met een kopje detox thee en ik drink er gemiddeld twaalf per dag," vertelt Kendall Jenner. Volgens Shona Wilkinson van SuperFood UK is kruidenthee een fantastisch middel om je waterinname te verhogen en heeft het inderdaad een reinigende werking.

Catwalkveteraan Alessandra Ambrosio (35) slaagt er naar eigen zeggen in om haar slanke figuur te behouden door suiker en koolhydraten volledig af te zweren en voornamelijk proteïnen aan haar dieet toe te voegen. Volgens Lily Souter, nutritioniste en diëtiste, helpen proteïnen de bloedsuikerspiegel in balans te houden, waardoor je minder snel hunkert naar suiker en koolhydraten. "Wie meer proteinen wil innemen, moet meer mager vlees, vis, noten en zaden, tofu, avocado, bonen, eieren en natuuryoghurt eten," zegt Lily Souter.

Joan Smalls (28) blijkt dan weer geen grote fan van strikte diëten, maar houdt wel nauwlettend de porties die ze eet in de gaten. "Ik slaag er niet in mij te houden aan het dagelijkse dieet dat mijn trainer me voorschrijft", vertelt het model. "Maar dankzij mijn trainer heb ik wel geleerd om niet te veel te eten en mijn porties te beperken." Nutritioniste Lily Souter adviseert om gebruik te maken van een borddiagram waarop de correctie porties (groenten nemen de helft van het bord in, proteïnenen één vierde en koolhydraten één achtste) zijn aangeduid, zodat je niet langer meer eet dan nodig en verstandig te snacken. Wie tussen de maaltijden in een proteïnerijke snack eet, zal langer een voldaan gevoel behouden.

NIET TE MISSEN