© RR

Antwerpse onderneemster lanceert eigen modemerk LIVTHELABEL

Anouck Van der Tuijn heeft veel reden tot feesten. Haar eerste, eigen merk LIVTHELABEL werd gisteren officieel gelanceerd. De mode-onderneemster slaat hiermee een nieuwe, creatieve weg in.

Ellen Bogaert

De Brasschaatse groeide als het ware op tussen de kledingrekken, in de boetiek van haar tantes. Zestien jaar geleden startte ze haar modeagentuur Pure Diffusion.

"Ik wou altijd al een eigen label, maar de komst van mijn twee kinderen strooide een beetje roet in het eten", zegt ze. "Nu ze beiden een beetje ouder zijn, vond ik eindelijk de tijd om er volledig voor te gaan. Ik noemde het merk naar mijn zevenjarig dochtertje, Liv. Het uitdenken van de collectie ging vanzelf. Ik ben al heel mijn leven bezig met het visuele. Zo houd ik ervan mijn showroom en interieur helemaal onder handen te nemen. Ook voor mijn label wist ik precies wat ik wou. Het zijn bovendien allemaal stuks die ik zelf ook zou dragen."

De eerste wintercollectie bestaat uit fijne kokerrokken en jurken, een grijze mantel en een set van korte en lange bombers. Ook enkele schoenen werden speciaal voor het label vervaardigd in Italië. Qua kleurenpalet wordt gebruikgemaakt van zwart, grijs en kaki. Anouck koos voor stretchstoffen in mohair en ook het betere katoen en viscose.

Lees vrijdag het volledige verhaal in Gazet van Antwerpen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio