L’Epicerie du Cirque in een bakje

L’Epicerie du Cirque in een bakje

Antwerpen -

L’Epicerie du Cirque is het eerste sterrenrestaurant dat zijn gerechten thuis laat bezorgen via Deliveroo. Het gaat hier vooral om fingerfood dat je kan delen, maar ook enkele voor- en hoofdgerechten.

L’Epicerie du Cirque heeft er een kleine proefperiode op zitten, alvorens met het project naar buiten te komen. “We wilden vooral niet inboeten op kwaliteit, hoewel het gerecht in een bakje is geserveerd”, aldus zegsman Bram Broeckx, broer van chef Dennis. “We hebben zelf enkele gerechten besteld om te kijken of alles warm op de bestemming kwam. Bleek dat de gerechten perfect hun warmte hadden bewaard en niet waren ingezakt. Die mannen op hun fiets houden hun bagage in ere, dat moet gezegd.”

De geleverde gerechten moeten, zoals altijd bij Deliveroo, best onmiddellijk worden opgegeten. “Opwarmen is er niet bij”, zegt Dennis Broeckx. “Daarom hebben we eerst koude gerechten op onze keuzelijst gezet. Als daar per ongeluk mee wordt geschud, valt het allemaal nog mee.”

Het is ook af en toe aanpassen aan de manier van leveren. “Neem nu Salmon Delight. Dat zijn bereidingen van zalm, die we in het restaurant op twee bordjes serveren. Voor de leveringen aan huis hebben we dat herzien en wordt alles in één bowl afgeleverd”, zegt de chef-kok.

“We zullen dus geen gerechten meegeven met te veel componenten op het bord, of delicate bereidingen zoals de tarbot. Maar er is intussen voldoende keuze met de combinatie zeebaars-koningskrab of côte à l’os van kalf. Daarnaast zijn er veel hapjes en fingerfood, zoals we op festivals bereiden.”

En wat met de kwaliteit waar sterrenrestaurants prat op gaan? “We zien dit als een fijne manier om de kalme momenten op te vullen We kunnen te allen tijde bestellingen weigeren. Bijvoorbeeld als het in de restaurantkeuken te druk wordt. We hebben vooral ’s avonds veel bestellingen. ’s Middags is onze Comptoir open. Veel mensen lopen daar zelf langs of bestellen er iets van via Deliveroo. En wat de kwaliteit betreft: we bellen systematisch klanten om hun indruk te vragen. Op die manier halen we er de foutjes uit.” (jvb)

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio