Mark Uytterhoeven verkoopt nu ook abonnementen voor ‘rivaal’ Racing Mechelen

Print
Mechelen -

“We willen duizend abonnees”, klinkt het bij het bestuur van Racing Mechelen. Dat het menens is blijkt uit dit filmpje waarin stadsgids Rudi De Mets en KV-rivaal Mark Uytterhoeven schitteren.

Het bestuur van RC Mechelen gaf woensdag een persconferentie waarin de beleidslijnen werden meegedeeld en waarin voorzitter Martin Jeurissen ook zes nieuwe mensen verwelkomde in het bestuur.

“We gaan voluit inzetten op abonnees”, aldzei Koen Van Exem, nieuwkomer in het bestuur. “Sinds 2005 sloot de club elk seizoen af met verlies. In al die jaren hadden we met het terrein nog een onderpand, maar dat is er nu niet meer. Als we het komende seizoen met verlies afsluiten, zit hier volgend jaar een curator in plaats van een raad van bestuur aan tafel.”

“Daarom willen we duizend abonnementen verkopen. Dat klinkt enorm veel, maar als ik kijk naar onze website en zie hoeveel mensen daar de samenvatting van een wedstrijd van Racing wekelijks bekijken, zijn dat er gemiddeld tweeduizend. Als we de helft van deze mensen kunnen bereiken door hen een abonnement te verkopen, zitten we heel goed. Mechelen zal binnenkort vol hangen met affiches omtrent deze abonnementenverkoop. We gaan ook een pop-upshop openen. En we zullen uiteraard inzetten op sponsoring.”

Om die ambities kracht bij te zetten, deed de club beroep op stadsgids en Racing-supporter Rudi De Mets én KV Mechelen-gezicht en tv-icoon Mark Uytterhoeven. Het olijke duo maakte een ludiek filmpje om de fans alvast warm te maken voor een abonnement. “Is dit het bezoekersvak? Nee, abonnementen moet je hier verkopen”, grapt ‘rivaal’ Uytterhoeven die zich eerder al voor zijn eigen club als abonnementenverkoper ontpopte .

MEER VOETBALNIEUWS