Promocampagne KV Mechelen met Mark Uytterhoeven groot succes

Print
Mechelen -

Het nieuwe stadion krijgt steeds meer vorm en ondertussen loopt ook de abonnementenverkoop als een trein. Met een opvallende hoofdrol voor Mark Uytterhoeven, het gezicht (en het kapsel) van het promotieoffensief van Malinwa.

Op de achterkant van de bus, op 100.000 broodzakken, in de cinema, op diverse nieuwskanalen, enzovoort. KV Mechelen – en dan vooral clubuithangbord Marc Uytterhoeven – zijn dezer dagen alomtegenwoordig in en rond Mechelen. Eerder deze week loste de club op zijn website nog een nieuw komisch filmpje waarin Uytterhoeven op zijn eigen manier alle nieuwigheden en abonnementsformules van het nieuwe stadion overloopt.

De promotiecampagne lijkt haar effect in ieder geval niet te missen. Sinds de verkoop 2,5 weken geleden van start ging zijn er al 4.000 abonnementen verkocht. Dat is zowat de helft van alle abonnementen van dit seizoen. Vooral de nieuwe familietribune is in trek bij de Mechelse fans. Van de duizend zitplaatsen is er daar nog maar een honderdtal beschikbaar.

Ook de commerciële partners vinden vlot de weg naar het vernieuwde AFAS Stadion. “Van de nieuwe skyboxen zijn er nog maar vijf van de vijftien vrij en ook dertien van de zeventien loges zijn al volzet”, vertelt algemeen directeur Marc Faes. “Voor topmatchen hopen we volgend seizoen toch op een 14.000 à 15.000 toeschouwers.”

Lees meer in Gazet van Antwerpen - editie Mechelen

Meer voetbalnieuws