Veertien ondernemers gaan vanaf 16 april aan de slag in acht panden

Bredabaan lonkt met pop-ups naar nieuw publiek

Print

Foto: jan van der perre

Merksem -

Van upcycling, gezonde voeding en horeca tot modestoffen, kinderkleding en streetfood: de Merksemse Bredabaan is over twee weken acht creatieve zaken rijker. En als alles goed gaat, blijft minstens een deel van die zaken ook na 3 juli bestaan.

‘Pop-up Bredabaan’ is een project van de Stad Antwerpen. De startende ondernemers krijgen de kans om tweeënhalve maand lang, tot 3 juli, hun winkelconcept uit te testen. Er meldden zich 28 potentiële kandidaten aan. Daaruit werden veertien ondernemers geselecteerd.

“Met dit project hopen we een nieuw publiek naar Merksem te lokken”, duidt schepen van Middenstand Koen Kennis. “De pop-ups moeten meer jongeren, gezinnen en creatievelingen naar de winkelas brengen. Na de heraanleg van de Bredabaan is dit pop-upproject een volgende stap in de goede richting. De acht creatieve zaken zullen ongetwijfeld een nieuwe dynamiek met zich meebrengen. De nieuwe pop-ups kunnen ook een inspiratie zijn voor andere ondernemers om naar de Bredabaan te trekken.”

Want de leegstand op de Bredabaan is met de pop-ups nog niet opgelost. “We ontkennen niet dat een aantal panden nog steeds niet ingevuld raakt, maar we zien toch een voorzichtige daling in de leegstand.”

Alle info over de veertien startende ondernemers, de acht pop-ups en het openingsfeest is te vinden op www.antwerpen.be/popupbredabaan

Meer nieuws uit Antwerpen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio