Oscars klaagt marketingbedrijf van goodiebags aan

Foto: *

Celebs

Oscars klaagt marketingbedrijf van goodiebags aan

Print
De organisator van de Oscars, of de Academy of Motion Pictures Arts and Sciences, heeft een klacht ingediend tegen het marketingbedrijf dat de veelbeproken goodiebags voor de Oscargenomineerden verdeeld. De goodiebags zijn immers geen officieel geschenk van de Oscars, maar het marketingbedrijf laat dit wel zo uitschijnen en daar gaat de Academy duidelijk niet mee akkoord.

De Oscargenomineerden krijgen naar goede gewoonte elk jaar een peperdure goodiebag uitgereikt. Dit jaar heeft de goodiebag een torenhoge waarde van 200.000 dollar, en alhoewel de inhoud al meermaals uitgebreid over de tongen is gegaan, heeft het verhaal voorlopig nog geen goed einde gekregen. De organisator van de Oscars, de Academy of Motion Pictures Arts en Sciences, heeft het bedrijf achter de goodiebags immers aangeklaagd.

De Academy doet dit omdat het van mening is dat het marketingbedrijf Distinctive Assets opzettelijk misbruik maakt van hun goede naam en zich ten onrechte met hen associeert. Tot 2007 deelde de Academy zelf nog goodiebags uit aan Oscargenomineerden, maar daar hield het mee op na gerommel met de fiscus. Sindsdien reikt het onafhankelijke marketingbedrijf Distinctive Assets de goodiebags uit.

Volgens de klacht van de Academy kreeg het marketingbedrijf vorig jaar al een soortgelijke waarschuwing en zou het bedrijf een schriftelijke belofte hebben overgemaakt om zich niet langer ten onrechte met de Oscars te associëren. Deze belofte slaan zij nu in de wind. Bovendien zou de Academy ook zeker niet gelieerd willen worden met de inhoud van de goodiebags "die de consumptie van illegale drugs, seksspeeltjes en overprijsd toiletpapier bevorderen".

De goodiebags worden overigens niet uitgereikt tijdens het gala van de Oscaruitreikingen. De genomineerden kunnen de goodiebag enkel op een ander tijdstip ophalen na een schriftelijke uitnodiging van Distinctive Assets.

 

NIET TE MISSEN