Marc Jacobs spoort vandalisme aan

Foto: REUTERS

Mode

Marc Jacobs spoort vandalisme aan

Print

Onder het motto ‘het kan altijd beter’ roept de Amerikaanse ontwerper Marc Jacobs iedereen op om zijn reclameposters onder handen te nemen, hetzij digitaal hetzij in het echt. Wie de job het best uitvoert, maakt kans op twee tickets voor zijn catwalkshow.

Marc Jacobs weet hoe hij sociale media moet gebruiken. Zocht hij eerder nog modellen via Instagram, dan geeft hij deze keer zijn campagne een extra zetje door fans op te roepen om zijn reclameposters naar hun wensen aan te passen.

Dat mag digitaal met Photoshop, maar ook wie een reclameposter in het straatbeeld heeft opgemerkt (die zijn vooral in New York niet moeilijk te vinden), mag zich helemaal laten gaan met verf, spuitbussen, stiften of ander materiaal.

Wie zijn werk deelt op sociale media met de hashtag #streetmarc maakt bovendien ook kans op twee tickets voor Jacobs’ catwalkshow, die donderdagavond plaatsvindt als traditionele afsluiter van de modeweek in New York.

Jacobs werd enkele jaren geleden zelf nog het slachtoffer van vandalisme toen de Franse graffitikunstenaar Kidult zowel de gevel van zijn winkel in Parijs als in New York besmeurde. Ook dat voorval zette Jacobs naar zijn hand door het werk van Kidult op T-shirts te laten drukken.

NIET TE MISSEN