Antwerpse baardolie verovert Europa

Print

Jeroen Janssens. Foto: FRBE

In Antwerpen schieten barbierszaken als paddenstoelen uit de grond. Zes Antwerpse barbieren verkopen nu ook Leonis Barbam, een Antwerps gamma van verzorgingsproducten voor de baard. Jeroen Janssens (35) ontwierp de baardoliën en baardshampoos op een kamertje bij hem thuis.

Soms kan een succesvol ondernemersverhaal beginnen vanuit luiheid. Leonis Barbam is er zo eentje. “Ik was het beu om mij om de twee tot drie dagen te scheren”, zegt Jeroen Janssens.

“Ik heb een sterke baardgroei, en mijn scheerbeurten in de badkamer duurden me iets te lang. Vijf jaar geleden besloot ik dan maar om me niet meer te scheren. Ik kreeg al gauw een lange baard, en kocht allerlei producten om mijn nieuwe aanwinst zo goed mogelijk te verzorgen.”

Lange voorbereiding

Maar dat lukte niet zo goed. “Het flesje baardolie dat ik kocht, was al na twee maanden slecht”, zegt Jeroen Janssens. “Ik vond dat ik die producten beter zelf kon maken. Na een lange voorbereiding ben ik in april van dit jaar gestart met de verkoop van mijn eigen baardverzorgingsproducten."

"Ik verkoop ze nu al aan tien barbieren in België, twee barbieren en twee webwinkels in Nederland en aan telkens één barbier in Ierland, Engeland en Portugal. Die barbieren kwamen bij mij terecht via Facebook. Tegenwoordig kan ik al leven van de producten die ik verkoop. Rijk worden is nog iets anders.”

 

 

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio