Projectcoördinator moet Mechelen beter verkopen

Projectcoördinator winkelstad Anneke Verbelen samen met schepen van Economie Katleen Den Roover op de Bruul. Foto: Patrick Hattori

Projectcoördinator moet Mechelen beter verkopen

Print
Mechelen - De aanwerving van Anneke Verbelen als projectcoördinator winkelstad past in het globaal plan dat Mechelen als handelskern moet versterken. “Wij moeten onze stad beter verkopen”, zegt schepen van Economie Katleen Den Roover (N-VA).

Verbelen heeft heel wat ervaring. Ze werkte een tiental jaar in de reclamesector en de voorbije twee jaar was ze marketing manager bij FNG Group, het Mechelse modehuis met merken zoals Claudia Sträter en Fred & Ginger. “De retailsector is me dus niet onbekend. Ik vind het hele uitdaging om mee te mogen bouwen aan mijn stad. Ik heb ze de voorbije jaren in positieve zin zien evolueren”, stelt ze.

Volgens haar heeft Mechelen alles om de winkelstad van de toekomst te zijn. Daarvoor zet ze de komende jaren de beleidslijnen en de acties mee uit. “De stad is compact maar zeer divers, cultuurhistorisch en tegelijk innoverend. De pijnpuntjes moeten wij wegwerken, de troeven uitspelen”, vertelt Anneke Verbelen.

Ergens rond de zomer van volgend jaar hoopt het stadsbestuur rond te zijn met een actieplan om Mechelen als winkelstad sterker in de verf te zetten. Zo lopen er actueel heel wat onderzoeken om na te gaan wat er kan verbeteren. “De investeringen in een aangename en nette openbare ruimte van de voorbije tien jaar lonen. Nu moeten wij verder sleutelen aan zaken zoals bereikbaarheid en parkeergelegenheid”, stelt Den Roover. Als voorbeelden haalt ze het optimaliseren van de parkeersignalisatie aan, en de reeds lang aangekondigde realisatie van een parking voor de Bruul.

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio