Club Brugge stelt nieuwe hoofdsponsor en shirts voor

Foto: Club Brugge

Club Brugge stelt nieuwe hoofdsponsor en shirts voor

Print

Club Brugge stelde zijn nieuwe shirts en bijhorende shirtsponsor voor. Thuis spelen de Bruggelingen traditioneel in de blauw en zwarte kleuren, voor uitwedstrijden worden de oranje uitrustingen vervangen door rode exemplaren. Het Japanse bedrijf Daikin wordt zoals eerder gemeld hoofdsponsor van Club Brugge. 'Daikin staat voor kwaliteit, net als Club Brugge', zegt voorzitter Bart Verhaeghe.

In het idyllische kader van het Kasteel van Bever mocht Bart Verhaeghe Daikin voorstellen als shirtsponsor voor het seizoen 2015-2016. 'Daikin is al langer partner. We hebben dus een goede match die we verder willen uitdiepen. We willen hun vertrouwen verdienen en we zijn ervan overtuigd dat we samen kunnen groeien', aldus Verhaeghe. Het Japanse Daikin met Europese hoofdzetel in Oostende is een wereldspeler op vlak van airconditioning, verwarming, ventilatie en diepvriestoepassingen.

Evaluatie na het seizoen

 ‘Club Brugge en Daikin hebben meer gemeen dan enkel de kleuren blauw en zwart’, zegt Roderik Desiere, de Managing Director van Daikin Belgium. ‘We streven beiden naar de top van het scorebord, zowel op Belgisch als op Europees vlak. Daarnaast geloven we ook sterk in interne ontwikkeling door middel van training, zodat talent zich blijft ontplooien.’

'Het is een internationaal bedrijf met een lokale verankering die zorgt voor veel tewerkstelling in onze regio', gaat CEO van Club Brugge Vincent Mannaert verder. 'Het is niet evident om een sponsor van dat allure aan te trekken. Dat het engagement maar één jaar loopt maakt deel uit van onze filosofie. Het gaat om een aanzienlijk bedrag voor Daikin. Ook zij gaan na het seizoen een grondige evaluatie moeten maken, maar we zijn overtuigd van hun partnerschap. Ze zijn al langer partner, en konden zo kennis maken met onze club. Bovendien hebben ze, denk maar aan het wielrennen, enorm veel ervaring.'

Het budget van Club Brugge bedraagt nu ongeveer 35 miljoen euro. 'Ons sportief budget is reeds opgemaakt en staat of valt dus niet met een shirtsponsor, maar de komst van Daikin zorgt voor een mooie inbreng', zegt Mannaert.

Geluksbrenger

De bekerwinnaar nam van de gelegenheid ook gebruik om de nieuwe shirts voor te stellen. Voor de thuismatchen wordt vast gehouden aan de blauw-zwarte shirts, voor de uitmatchen grijpt Club naar opvallende rode shirts. 'Niet nieuw', aldus Mannaert. 'Het is al de vierde keer in onze geschiedenis. De eerste keer was dat tijdens onze succesvolle periode in de jaren zeventig. Hopelijk brengen ze nu evenveel geluk', besluit hij.

De nieuwe shirts zijn vanaf 1 juli te koop op de site en in de fanshop van Club Brugge.

Meer sportnieuws