Rode Neuzen dag moet jongeren met psychische problemen helpen

Rode Neuzen dag moet jongeren met psychische problemen helpen

Print

Maar liefst 20 procent van de Belgische jongeren kampt met psychische problemen. Een duizelingwekkend cijfer maar toch komt het amper aan bod. Om het stilzwijgen te doorbreken, slaan VTM, Q-music en Belfius de handen in elkaar in een nieuwe campagne: Rode Neuzen Dag.

‘Met de campagne willen we geld inzamelen om jongeren die mentaal in de knoei zitten psychologisch te ondersteunen’, klinkt het op de persconferentie. ‘Zo kunnen ze in een vroeg stadium geholpen worden en voorkomen we dat de problemen erger worden. We willen de problematiek ook bespreekbaar maken en onder de aandacht brengen. Dat zullen we doen met de nodige portie humor.’

Vanaf september zullen er overal in Vlaanderen rode neuzen te koop aangeboden worden. Ook kan je zelf een ludieke actie organiseren die in het teken staat van rode neuzen of een som geld storten. Op 5 december volgt de kroon op het werk: de Rode Neuzen Dag, een straffe shows met acteurs, comedians en artiesten, doorspekt met sketches, parodieën en muzikale optredens.

 

Nu in het nieuws