Belgisch merk Marcel de Bruxelles moet winkels sluiten

Foto: Marcel de Bruxelles

Mode

Belgisch merk Marcel de Bruxelles moet winkels sluiten

Print

Het Belgische merk Le Fabuleux Marcel de Bruxelles ziet zich genoodzaakt om winkels te sluiten. Het merk keert ook terug naar de roots en zal voortaan enkel nog topjes, T-shirts en sweaters aanbieden. Dat meldt Brusselnieuws.be.

Tien jaar geleden lanceerde de ontwerpster Kaat Blommaert dit label om het marcelleke nieuw leven in te blazen. Haar creaties voor jong en oud, manen en vrouwen werden in andere winkels verkocht en in 2010 opende ze een eigen shop in hartje Brussel.

Door de jaren heen werd de modelijn uitgebreid met jurkjes, rokken en broeken en kwamen er twee pop-upwinkels bij in Knokke en Antwerpen. Het merk fusioneerde ook met het retroproject van de ontwerpster: Année Erotique.

Vandaag blijkt dat de winkels te veel kosten en dat de verkoop van jurken, broeken en rokken niet winstgevend is. Daarom zullen de pop-upshops na de zomer hun deuren sluiten. De sluitingsdatum van de Brusselse winkel is nog niet bekend. Het merk houdt niet op te bestaan, maar gaat wel terug naar de essentie: topjes, T-shirts en truien zullen opnieuw te koop zijn in andere winkels en via het internet.

NIET TE MISSEN