Elixir d’Anvers speelt in op trend op horecabeurs Venuez

Print

Steve Dua naast de eerste rolkrant uit de jaren 1950. Geperforeerd papier op een rolletje herhaalde de boodschap: ‘Elixir is de beste likeur.’ Foto: Dirk Kerstens

Het Antwerpse likeurmerk Elixir d’Anvers wil met nieuw ontworpen cocktails af van het oubollig imago. Tegelijk speelt Elixir in op de trend dat drankjes best wat minder alcohol mogen bevatten.

Op de horecabeurs Venuez toonde Elixir d’Anvers zich van zijn jongste kant. We wille de jongeren laten zien dat Elixir d’Anvers meer is dan het drankje dat ze bij oma aantroffen”, zegt manager Steve Dua. “Om het jongere karakter van onze drank te benadrukken, presenteren we hem in cocktails.” Dan wordt de Elixir plots een hippe drank.

Enkele voorbeelden:

Elixir d’Anvers Lemonade: vul een glas volledig met ijs. Giet er 4cl Elixir over en 12 cl citroenlimonade. Werk af met een kwartje citroen. Klaar.

Of de Elixir d’Anvers Grapefruit: vul een longdrinkglas volledig met ijs. Giet er 4 cl Elixir over en 12 cl vers pompelmoessap, bij voorkeur een roze. Deze werk je af met een schijfje pompelmoes. Drink met mate.

MEEST RECENT