6,5 miljoen euro om Antwerpen bekender te maken in het buitenland

Print
Antwerpen -

Antwerpenaren zijn atypische mensen. De keuze om onze stad te promoten met het woord Atypisch is dan ook toepasselijk”, zegt de Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA).

In een pop-up op de Antwerpse Frankrijklei, werd woensdagavond de nieuwe externe stadscampagne gelanceerd. Met Atypisch trekt Antwerpen zowel naar het binnen- als naar het buitenland. “De bedoeling is om zowel bedrijven als ‘brains’ te overtuigen om naar onze stad te komen”, zegt De Wever.

Dat gebeurt letterlijk met een zeer atypische campagne. In filmpjes worden klassiekers zoals het MAS en de kathedraal op een eigentijdse manier getoond. Maar komen ook doodgewone plekken aan bod. De boodschap is dat Antwerpen een verrassende en inspirerende stad is, wat uit het beeld ook moet blijken.

“Uit onderzoek blijkt dat Antwerpen in het buitenland relatief onbekend is. Maar wie hier geweest is, sluit de stad voor altijd in zijn of haar hart. We zijn een kleine stad, die heeft wat een metropool ook heeft”, vindt de burgemeester.

De start van de externe campagne kost 290.000 euro. Daarin zitten onder meer affiches, canvassen en een promofilm van de Antwerpse regisseur Bülent Öztürk. De volgende drie jaar wordt er nog eens bijna 6,5 miljoen euro uitgetrokken om de campagne uit te rollen. Een bescheiden bedrag in vergelijking met de budgetten in buitenlandse steden.

Lees meer in de donderdagkrant van Gazet van Antwerpen

www.antwerpen.be/atypisch

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio