Ploegbazen bij stad volgen meldingen burger op met tablet

Op voertuigen van de uitvoeringsdiensten worden de meldingen die burgers kunnen doen extra gepromoot. Foto: Patrick Hattori

Ploegbazen bij stad volgen meldingen burger op met tablet

Print
Mechelen - Ploegbazen van de uitvoeringsdiensten van de stad Mechelen krijgen voortaan een tablet mee om meldingen beter af te handelen. Zo kunnen ze de burger, ook na een klacht of een voorstel, sneller op de hoogte brengen als een probleem werd opgelost.

De uitvoeringsdiensten krijgen alle meldingen via één kanaal binnen. Zo verliezen ze ook geen tijd meer door het overtypen van dossiers in het systeem. Ploegbazen van de team onderhoud openbaar domein, van het wijkonderhoudsteam en van het team verkeerssignalisatie beschikken binnenkort over een tablet. Eens het probleem opgelost is, kunnen ze dat ter plaatse ingeven. “Ook als er bijvoorbeeld extra materiaal nodig is, kunnen ze dat digitaal aangeven”, legt schepen van Openbare Werken Bart De Nijn (N-VA) uit.

Burger kan melding opvolging

Van zodra een melding wordt afgehandeld, krijgt de Mechelaar die ze doorspeelde een berichtje. Door deze nieuwe aanpak winnen ambtenaren tijd en kunnen ze hun werking waar nodig bijsturen. “Dit nieuwe systeem is voor iedereen een win-winoperatie. De burger kan op een eenvoudige manier zijn melding plaatsen en opvolgen. En onze uitvoeringsdiensten kunnen alles beter opvolgen”, stelt schepen van ICT Walter Schroons (CD&V).

Lees ook: Stad stuurt meldingen of klachten automatisch door naar juiste dienst

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio