Schouderklopjes helpen bedrijven vooruit

Print
Berchem -

Zondag 1 maart is het complimentendag. De marketeers van het bedrijf Antenno willen mensen aanzetten om klantvriendelijker te zijn en brengen wenskaartjes met complimenten op de markt.

Stefan Coucheir en collega’s deden vorig jaar voor het eerst mee met de complimentendag. Maar dat moest meer zijn dan een dag vol schouderklopjes. “We hebben vijf kaartjes ontworpen met daarop boodschappen als ‘Omdat je het verdient’, ‘Een pluim voor jou’ of een gewone ‘Dankjewel’. Die kaartjes worden met 50 tegelijk aangeboden in een zogenaamde complimentendoos”, zegt Stefan Coucheir van het marketingbedrijf Antenno in de Cogels Osylei in Berchem.

“Volgens ons is iedere werknemer ambassadeur van een merk. Wie zich goed voelt, zal graag in het bedrijf werken en zal zich positiever instellen.”

“Onze vijf simpele boodschappen zijn instrumenten om een goede sfeer te creëren. Het zijn ook zinnetjes die al te weinig word

en uitgesproken. Toch bezorgen ze mensen een goed gevoel, ze worden creatiever, de persoonlijke band wordt erdoor aangehaald.”

De opbrengst van een doosje met 50 complimentenkaartjes, 40 euro, gaat naar het onderzoek naar spierziekte ALS. Omdat het allemaal kort dag is om nog voor zondag 1 maart een doosje te bemachtigen, kunnen geïnteresseerden via de website of telefonisch contact opnemen, bestellen en de doosjes zelf gaan afhalen in de Cogels Osylei 19.

Lees meer in Gazet van Antwerpen, editie Stad.

www.geefeencompliment.be; www.eenhartvoorals.be; www.antenno.com

Via de Complimentendag worden fondsen ingezameld voor het onderzoek naar spierziekte ALS. Alain Verspecht (46) kampt zelf sedert 2006 met ALS. Maar Alain is niet iemand die bij de pakken blijft zitten. Hij stichtte samen met Stefan Coucheir de actie ‘Een hart voor ALS’ en hij zorgde er mee voor dat de Ice Bucket Challenge vorige zomer overwaaide vanuit de VS. Ook hier werden veel fondsen ingezameld. “Het werd een nooit eerder vertoond succes, want in enkele weken tijd is ALS op de kaart gezet”, zegt Alain Verspecht tevreden. “Het klopt dat de actie naar het einde toe verwaterde. Maar juist daarom is de actie van Antenno zo belangrijk. Door onze strijd op een sympathieke manier aan complimentendag te koppelen, geven we het onderwerp ALS een nieuwe boost. De actie van Antenno getuigt van een hartverwarmend sociaal engagement.”

.

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio