© Diesel

Bekende merken vallen voor model met huidziekte

Chantelle Brown-Young, online beter bekend als Winnie Harlow, lijdt aan vitiligo. Dat is een huidziekte waarbij het pigment uit de huid verdwijnt. De 19-jarige laat zich hierdoor alvast niet ontmoedigen en doet het goed als model: sinds kort is ze het nieuwe gezicht van twee bekende modemerken.

vwh

Het merk Diesel wil met de nieuwe zomercampagne focussen op gelijkheid en verdraagzaamheid binnen de modewereld en werkt samen met Harlow om die boodschap extra krachtig te laten overkomen. Daarnaast viel ook het Spaande modemerk Desigual voor het meisje. Harlow mag zichzelf vertegenwoordigster van het label noemen.

De huid van het Amerikaanse meisje begon op 3-jarige leeftijd te verkleuren. Daardoor werd ze als kind vaak gepest. Leeftijdsgenootjes vergeleken haar met een zebra en een koe. Anno 2015 verstopt ze haar vlekjes niet meer en pakt ze er net mee uit in de modewereld. ‘Ik aanvaard hoe God me heeft geschapen’, zei ze eerder in een interview. Het meisje is tevens razend populair op sociale media: alleen op Instagram heeft ze bijna 450.000 volgers.

 

That's a rap Spain :) Love you Muchos Besos?? (I'm trying??) #HomeBound ?????????? @desigual

A photo posted by ?Chantelle Winnie? (@winnieharlow) on

 

Another shot from my SS/15 @diesel campaign shot by @showstudio_nick_knight and @nicolaformichetti

A photo posted by ?Chantelle Winnie? (@winnieharlow) on

MEER OVER Mode & Beauty