Modeweek New York verliest hoofdsponsor

Foto: pn

Mode

Modeweek New York verliest hoofdsponsor

Print

Mercedes-Benz was tot voor kort de hoofdsponsor van de New Yorkse modeweek, maar nu heeft de Duitse autofabrikant afgehaakt. De fashion week in de Big Apple moet nu op zoek naar een nieuwe geldschieter én een nieuwe naam. Dat meldt modesite Woman’s Wear Daily.

De New Yorkse modeweek heette officieel de Mercedes-Benz fashion week, maar die naam is in de toekomst geen optie meer. De reden waarom het automerk zich na een samenwerking van vijf jaar terugtrekt is niet bekend. Maar een woordvoerder van het bedrijf ontkent met klem dat ‘de relatie met mode eindigt’. Hij voegt eraan toe dat ze de mode-industrie wereldwijd steunen omdat mode en design twee belangrijke factoren zijn binnen het bedrijf.’

De modeweek in de Amerikaanse metropool is niet de enige die een nieuwe sponsor moet zoeken. Het merk wil zich ook niet meer associëren met de modeweken in het Duitse Berlijn en het Australische Sydney. Het is ook niet de eerste tegenslag dat de modeweek in New York te verduren krijgt. In december raakte bekend dat de defilés in New York niet meer kunnen doorgaan in het Lincoln Center. De reden? Het evenement zou voor overlast zorgen in een nabijgelegen park. De organisatie IMG moet na vier jaar dus ook op zoek naar een nieuwe locatie.

NIET TE MISSEN