Rommy is het nieuwe broertje van Sint-Rombouts

Rommy is het nieuwe broertje van Sint-Rombouts

Print
Mechelen - Mechelaars, maak kennis met Rommy Rombouts, het guitige kleine broertje van de trots van Mechelen, de Sint-Romboutstoren. Rommy is het nieuwe merk voor Mechelen Kinderstad

De stad Mechelen zal Rommy, een speelse impressie van de toren gebruiken in de marketing en communicatie rond activiteiten en initiatieven binnen Mechelen Kinderstad, die met Rommy een sterkere identiteit en herkenbaarheid moet krijgen.

De geestelijke vader van Rommy is Rob Rijken (22), student aan Thomas More. Hij heeft deelgenomen aan de grote ontwerpwedstrijd die de stad in september en oktober had georganiseerd en waarvoor meer dan 500 ontwerpen werden ingezonden.

Rommy werd gekozen door een jury, met daarin schepenen Greet Geypen, Frank Nobels en Katleen Den Roover, de stafmedewerker Mechelen Kinderstad en twee medewerkers van de afdeling Marketing & Communicatie.

“’Rommy Rombouts’ is hartelijk, speels, herkenbaar en zal diverse mogelijkheden bieden voor de marketing- en communicatiekanalen om Mechelen Kinderstad nog meer op de kaart te zetten”, zegt schepen van Jeugd Greet Geypen. Rob wint met zijn ontwerp een unieke bakfiets gepersonaliseerd met een tekening van Rommy.

Zondagmiddag tijdens de nieuwjaarsdrink werd Rommy voor het eerst voorgesteld aan het grote publiek door burgemeester Bart Somers. Kinderburgemeester Pieter Verhelst en kindersecretaris Merel Vanderelst hebben het spandoek op het balkon van het stadhuis onthuld.

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio