Over en uit voor Netlog

Netlog-oprichters Lorenz Bogaert en Toon Coppens Foto: pol de wilde-corelio

Over en uit voor Netlog

Print

Massive media trekt de stekker uit de sociale netwerksite Netlog. Het bedrijf trekt nu voluit de kaart van datingsite Twoo.com.

Wie nu naar netlog surft, wordt vanzelf al doorverwezen naar Twoo. ‘Netlog en Twoo worden een’, staat daar als enige verwijzing te lezen.

De helpdesk van Twoo heeft wel nog wat extra uitleg voor de gebruikers die niet meer bij hun oude account kunnen. ‘We weten dat de wijziging in het begin wat verwarrend kan zijn, maar we zijn er zeker van dat je plezier zal beleven aan Twoo’, luidt de uitleg. Wie niet wil overstappen kan de gegevens van zijn oude profiel wel nog downloaden.

Twoo en Netlog zijn anders van opzet. Zo was Twoo indertijd aangekondigd als een concurrent voor Myspace, dat andere grote netwerk dat nog maar een schim van zichzelf is. Tegen Facebook was Netlog helemaal niet opgewassen. Twoo daarentegen is een datingsite, gericht op het leren kennen van nieuwe mensen.

Dat Netlog zou verdwijnen was al enige tijd duidelijk. Massive Media werd twee jaar geleden voor 18,9 miljoen euro verkocht aan het Amerikaans IAC. Die overname kwam er omwille van de interesse voor Twoo, niet voor netlog.

Externe links
Nu in het nieuws