Bonheiden zoekt eigen streekproduct

Print
Bonheiden - Nog tot 30 november voeren acht deelnemers aan de wedstrijd ‘Een streekproduct voor Bonheiden’ campagne. Met het concours wil het bestuur Bonheiden toeristisch op de kaart zetten.

Na een eerste selectie in oktober bleven zeven handelaars en een particuliere wijnmaker over op de shortlist, ‘Een streekproduct voor Bonheiden’ waarvan de winnaar begin 2015 zal worden bekendgemaakt. “Met het streekproduct willen we Bonheiden meer naambekendheid geven, zoals het Antwerps handje of het Liers Vlaaike dat in beide steden doen”, legt schepen Karolien Huibers (N-VA), bevoegd voor lokale economie en toerisme uit.

Nog de hele maand november voeren de acht handelaars campagne via sociale media, op de jaarmarkt in Rijmenam op 17 november en op het seniorenfeest. Al meer dan 350 Bonheidenaars brachten hun stem uit. Anderen kunnen dat nog doen tot eind november.

“Het winnende streekproduct wordt bekendgemaakt op de nieuwjaarsdrink van de gemeente op zaterdag 3 januari en zal vanaf dan ook te koop zijn.”

http://www.bonheiden.be/productgroep/513/default.aspx?_vs=0_N&id=1044&pg=1709

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio