© What About Yves

Chanel sleept Amerikaans merk voor de rechter

Het Amerikaanse label ‘What About Yves’ verwerkte de logo’s van Chanel en ‘Ghostbuster’s in een print. Dat beeld plaatste het op een sweater en dat zint het Franse modehuis niet. Het bedrijf sleept het parodiërende merk nu voor de rechter, zo schrijft Vogue.

vwh

Chanel beschouwt het gebruik van de dubbele C niet als een parodie, maar als een exacte kopie. Het merk vermoedt dat mensen zullen denken dat het ontwerp door hun modehuis wordt gemaakt. Om dat te voorkomen, sleept het ‘na-apers’ voor de rechter.

Het is niet de eerste keer dat ‘What About Yves’ een relletje veroorzaakt in modeland. Toen het Franse modehuis Yves Saint Laurent aankondigde dat het verder zouden gaan als Saint Laurent, maakte het label een T-shirt met het opschrift ‘Ain’t Laurent Without Yves’.

Colette, een trendshop in Parijs, verkocht de kledingstukken maar dat was tegen de zin van Saint Laurent-ontwerper Hedi Slimane. Hij liet de stuks uit de rekken halen.

NIET TE MISSEN