MEST slaat aan bij jonge ondernemers

Foto: GVA

MEST slaat aan bij jonge ondernemers

Print
Mechelen - MEST, de proeftuin voor Mechelse starters, slaat aan bij jonge ondernemers. Een jaar na de start kwamen 98 starters hun idee aftoetsen. Op dit moment zijn er vijf pop-up winkels actief in de stad. Ze helpen de leegstand in de binnenstad wegwerken.


"Nog te veel eigenaars van leegstaande panden zijn té wantrouwig. We houden nochtans de desolate sfeer van leegstaande winkels weg uit onze binnenstad", zegt schepen van Economie Wim Jorissen (N-VA).

Het project heeft twee doelen: de leegstand weghouden uit de binnenstad en de winkel voor korte periodes verhuren aan startende ondernemers. "Voor beiden een goede zaak: de eigenaar van het pand betaalt een jaar lang geen leegstandsbelasting en een jonge ondernemer beperkt de risico's om langdurige verbintenissen aan te gaan, maar toch heel wat ervaring op te doen", legt de schepen uit.

Het project MEST kreeg dinsdagavond van UNIZO nog een eervolle vermelding tijdens de uitreiking van de prestigieuze onderscheiding 'Laureaat Ondernemende Gemeente'. Vandaag zijn er nog een vijftal pop-up winkels geopend in Mechelen. Eén van hen is Eva Devisch (36) uit Mechelen die de pop up boetiek Goldfish uitbaat in de Guldenstraat. Haar verhaal kan u lezen in de donderdagkrant van Gazet van Mechelen
 

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio