Uitpakvideo’s voor peuters leveren miljoenen op

Print

Op het scherm zie je niet meer dan een chocolade-ei dat door handen met felgekleurde nagels uitgepakt wordt. Wat je hoort is een Engelse stem die beschrijft wat er te zien is. Veel meer stellen de filmpjes niet voor, maar de zogenaamde uitpakvideo’s of unboxing zijn een succes bij peuters. Op de tablet bekijken ze er vaak verschillende na elkaar.

Een van de populairste makers van de video’s is de 21-jarige Braziliaanse Melissa Lima. In juli was haar kanaal Disneycollector het tweede meest bekeken op Youtube en ze heeft 2,3 miljoen abonnees. Haar job als serveerster en babysitter gaf ze op om fulltime video’s te maken. En ze verdient er flink haar brood mee want per 1.000 kijkers mag ze rekenen op 5 euro aan reclameopbrengsten. Dat is goed voor een miljoen euro inkomen per maand. Uitpakvideo’s trekken normaal een volwassen mannelijk publiek die benieuwd zijn naar het uitpakken van de nieuwste technologische snufjes, maar de trend weet nu ook jonge kinderen te fascineren.

.

Nu in het nieuws