© Bodukap

Lokale politie actief op sociale media

De lokale politie Bodukap is voortaan op sociale media actief. Tegelijkertijd werd de huisstijl aangepast met een hyper modern logo.

CDBR

“Via Facebook en Twitter willen we de mensen op de hoogte brengen van nieuwe of gewijzigde verkeerssituaties of wegwerkzaamheden”, legt rechercheur Christophe Vertommen van de lokale politie uit. Uit testen bleek al dat deze vorm van communicatie wordt geappreciëerd. Maar via deze kanalen wil men ook reageren op vragen. “Zo was er recent een zoekactie met een politiehelicopter en kregen we heel wat vragen van verontruste inwoners.”

De politie wil tevens monitoren wat er leeft onder de bevolking. “Zoals lokale pijnpunten in het verkeer. Zo kunnen burgers in hun straat om een snelheidscontrole vragen. We merken daarbij op dat facebook en twitter drempelverlagend werken ten opzichte van klassieke mail.” Tensplotte wil de politie via de twee communicatieplatformen feedback geven rond acties, bijvoorbeeld flitscontroles.Twitter en facebook blijven wel supplementair naast de andere bestaande communicatievormen. “Het is slechts een aanvulling en vervangt niet het noodnummer 101 voor dringende hulp. Via de sociale media kunnen ook geen aangiftes worden gedaan wat via Police-on-web wel kan.”Tegelijkertijd krijgt de lokale politie Bodukap een nieuwe hypermoderne huisstijl en een fris logo. “De groentinten en de zon op de achtergrond duiden op het landelijk karakter van de zone. De blauwe kronkeling betekent ‘bereikbaar op verschillende plaatsen’ waarbij blauw staat voor de blauwe politiekleur en blauw op straat”, vult Vertommen aan. “ Tenslotte vormt de kronkeling de letter ‘S’, die op haar beurt verwijst naar de slogan ‘Samen Sterk door vertrouwen en openheid’. Info op www.facebook.com/pzbodukap, www.twitter.com/PZ_Bodukap, @PZ_Bodukap



Meer nieuws uit regio Mechelen

DOEN! in Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio