© BHUL

“Haatmails omdat ik campagne N-VA maakte”

"Als je vrouw en kinderen bedreigd worden, is het niet leuk meer. De verkiezingscampagne van de N-VA maken, was een grote uitdaging. Met soms nare kantjes”, zegt Erik Saelens van het Antwerpse reclamebureau Brandhome in zijn boek Gebrandmerkt.

PATRICK VAN DE PERRE

Erik Saelens is niet bekend bij het grote publiek. Zijn kabouter met de opgestoken middelvinger en het V-teken waarmee kandidaten van N-VA, in aanloop naar de verkiezingen van afgelopen mei, overal poseerden des te meer.

In zijn boek Gebrandmerkt vertelt Erik Saelens het relaas van twee jaar campagne voeren en bedenken voor de N-VA. “Bart De Wever was al van bij de eerste brainstorm over de campagne heel duidelijk over waar hij naartoe wilde. ‘Ik ga niet voor 30% van de stemmen, die heb ik al. Ik ga voor 35%, voor 40% misschien wel’, zei hij”, aldus Saelens in zijn boek.

Het boek ‘Gebrandmerkt’ is tijdelijk gratis te downloaden via www.gebrandmerkt.be.

Lees woensdag het volledige artikel in Gazet van Antwerpen

DOEN! in Antwerpen

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio