Food

Coca-Cola lanceert nieuwe ‘Belgische’ frisdrank

Print

Coca-Cola heeft vrijdagnamiddag een nieuwe frisdrank voorgesteld in Anderlecht. Het caloriearme product is volledig ontwikkeld in België. Het duurde bijna drie jaar tot de definitieve smaak van het drankje vastlag.

‘Finley is bedoeld voor mensen van dertig jaar of ouder die op zoek zijn naar subtiele smaken. Het is licht bruisend’, zegt woordvoerster Aurélie Gerth. Om het drankje definitief af te stemmen, werd het uitvoerig getest: 2.500 mensen hebben geproefd en opmerkingen gegeven. De frisdrank is caloriearm dankzij de zoetstoffen van natuurlijke oorsprong afkomstig van de steviaplant.

De drank is volledig ontwikkeld in België, in het R&D-centrum in Anderlecht. Daar werken meer dan 100 mensen, die elk jaar 350 innovaties ontwikkelen voor 108 landen.

Vanaf 2 september komt de drank op de Belgische markt. België en Frankrijk zijn voorlopig de enige twee landen ter wereld waar het nieuwe drankje te koop is.

NIET TE MISSEN