Level 66: “Mortsel is een goede keuze geweest”

Met de nakende voltooiing van de heraangelegde Pieter Reypenslei maakt het winkelcentrum van Mortsel zich op voor een nieuwe kwaliteitsinjectie. Samen met pakweg het stickeridee om leegstaande panden te verfraaien tracht het stadsbestuur het geplaagde commerciële hart van de stad weer sneller te doen slaan.

Seppe Slaets

Level 66, een uit de kluiten gewassen giftshop, is één van de jongste bewoners van de Statielei. “Onze specialiteiten? Leuke retrodecoratie geïnspireerd door de jaren ’50 en ’60 én gepersonaliseerde geschenken. We bedrukken hier eigenhandig t-shirts tot koffiemokken”, verduidelijkt winkelier Erwin d’Hondt. D’Hondt heeft al een winkel op de Bist in Wilrijk en verhuisde zijn tweede zaak van Aartselaar naar Mortsel.

“Al mijn vrienden verklaarden me gek toe we aankondigden naar hier te verkassen. Wel, onze eerste drie weken waren super. Boven de verwachtingen. Want ondanks alles wat de ronde doet over Mortsel merk ik dat hier nog wel degelijk heel wat beweging is. Er blijft veel passage. Mortsel is een goede keuze geweest. De mensen komen nog. Zeker als ze allemaal weten dat parkeren in de ondergrondse parking, met 1€ per uur, hier zo goedkoop is.”

Foto Seppe SLAETS

Lees het hele artikel in Gazet Van Antwerpen - Editie Metropool Zuid