Interactieve verpakking verwondert groot en klein

Print

Leen Malfroid en Nicholas Robeyn presenteren de nieuwe Dinosaurice ijsbox. Foto: Leo Brouwers

Westerlo - Jacques IJs uit Oevel (Westerlo) brengt vandaag Dinosaurice op de markt. De interactieve box bestaat uit een selectie van veertien Dino-ijsjes waarbij de dino’s op de box tot leven komen via een app.

Jacques IJs is op vlak van innovatie niet aan zijn proefstuk toe. Vorige zomer lanceerde het bedrijf vlak voor de release van de kaskraker Minions een ijsassortiment dat een ware hype ontketende. “Als onafhankelijke ijsproducent biedt Jacques een breed productgamma aan”, vertelt Leen Malfroid, marketingverantwoordelijke van Jacques IJs. “We maken producten voor ongeveer alle warenhuizen. Zo brachten we de Samson en Gert-ijsjes, Simpson-ijsjes en Minion-ijsjes ijsjes uit.”

Met Dinosaurice gaat Jacques IJs nu een stapje verder. De ijsfabrikant maakt gebruik van augmented reality of toegevoegde realiteit, waarbij aan een beeld van de werkelijkheid elementen worden toegevoegd met behulp van een computer of gsm. 

Lees het volledige verhaal vandaag in GVA editie Kempen

Meer nieuws uit de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio