Twee honden en kat gered uit keukenbrand, twee vogels bezweken

Print
Mechelen - Bij een keukenbrand werden donderdagmiddag twee honden en een kat gered uit een woning op de Schorsmolenstraat. Twee vogels overleefden het voorval niet.

Enkele buren merkten de brand op en verwittigden meteen de hulpdiensten. Op het ogenblik van de feiten was de bewoner niet thuis, maar er bevonden zich wel twee honden en een kat in de woning. In een volière zaten ook nog vier vogels. Een van de honden werd in de badkamer aangetroffen en werd meteen door de brandweermannen beademd. 

Er kwam een dierenarts ter plaatse en het dier wist het euvel uiteindelijk te overleven. De tweede hond en de kat bleven ongedeerd. Voor twee vogels werd de brand wel fataal. De brandweer stelde vooral schade vast aan de keuken. Vermoedelijk bleef een kookpot op het vuur staan, en vond de brand via de dampkap een weg door het dak van de achterbouw, maar de vlammen waren snel onder controle. De woning werd niet onbewoonbaar verklaard. 

Lees het hele verhaal vrijdag in Gazet van Antwerpen - Editie Mechelen

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio