Duizenden euro's aan muziekmateriaal blijven in brand

Foto: Marc Aerts

Duizenden euro's aan muziekmateriaal blijven in brand

Print
Heist-op-den-Berg - Op de Bredestraat in Schriek brak zondagnamiddag omstreeks 16u brand uit in een garage aanpalend aan een woning. Toen de brandweer ter plaatse kwam, sloegen de vlammen door het dak, wat een aanzienlijke rookontwikkeling veroorzaakte. Het bijgebouw stortte uiteindelijk in.

Op het ogenblik van de feiten was de zoon des huizes aanwezig in de woning. “Het waren de buren die me opeens riepen dat er brand was uitgebroken in onze garage. Zij hebben ook de hulpdiensten verwittigd”, vertelt de dertiger, die ook dj is. “Er ging voor zo'n vijf- tot zesduizend euro aan muziekmateriaal in vlammen op. Mijn platenspelers kon ik nog redden van mijn kamer op de bovenverdieping, maar omdat ik recent moest spelen op een trouwfeest, stond er nog heel wat gerief in de garage."

De moeder des huizes was op het ogenblik van de feiten niet thuis. Bij haar terugkomst was ze volgens haar zoon erg overstuur. “Ze dacht dat ik misschien nog binnen was, maar ik zat in de ambulance voor verzorging”, vertelt hij. “Uit reflex heb ik geprobeerd om de vlammen in de garage nog te doven met een emmer, maar dat bleek al snel weinig zin te hebben."

De bewoner hield er enkele oppervlakkige brandwonden aan armen en rug aan over. Omwille van rookinademing kreeg hij ook zuurstof toegediend. Omstreeks 19u kwam de brandweer een tweede keer ter plaatse om na te blussen.

Lees het hele verhaal maandag in Gazet van Antwerpen - editie Mechelen

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio