Twee nieuwe namen in de professionele uitbouw van KFCO Beerschot Wilrijk

Print
Beerschot Wilrijk voegt wel degelijk de daad bij het woord en maakt werk van de verdere professionele uitbouw van de club. Christophe Schmid en Sven Van den Abeele treden in functie binnen de club.


Sinds gisteren, maandag, heeft KFCO Beerschot Wilrijk met Christophe Schmid een commerciële directeur-marketing in functie. Schmid is geen onbekende in het voetbalwereldje. Van 2013 tot 2017 was hij Marketing-Manager bij Standard de Liège, waar hij mee de marketing-strategie bepaalde en ook de commerciële cel aanstuurde. Bij Beerschot Wilrijk krijgt hij hetzelfde takenpakket toegewezen. Voordien was hij international Sales Manager bij IP Network.
Vanaf donderdag 1 maart komt ook Sven Van den Abeele in functie. Sven was van 2003 tot 2012 hoofdredacteur sport en eindredacteur nieuws bij ATV, nadien project manager media en communicatie bij "Antwerpen Europese sporthoofdstad". In 2015 richtte hij de bvba Azteca op, waar hij als zaakvoerder zorgt voor extra-sportieve begeleiding voor topsporters, sportevenementen organiseert en online campagnes digital marketing opzet. Azteca is eveneens het bedrijf achter Beerschot TV. Met zijn ervaring krijgt hij als opdracht de community-werking van de club uit te bouwen, terwijl zijn takenpakket ook communicatie, advies en stategie omvat. (hf)

Meer voetbalnieuws